عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه با افزایش اختیارات مدارس، باید نظارت بر عملکرد مدیران را قوی‌تر کرد، گفت: تمرکززدایی در آموزش و پرورش موجب مشارکت پذیری و پاسخ گویی مسئولان نسبت به اتخاذ تصمیمات‌شان می‌شود.

ضیاءالله اعزازی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به رویکرد وزارت آموزش وپرورش نسبت به افزایش اختیارات مدیران مدارس، گفت: تمرکززدایی یکی از اصول مهم برای دستیابی به پیشرفت امور مختلف تلقی می شود و افزایش اختیارات مدارس می تواند کمک شایانی به پیشبرد اهداف علمی کند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش اختیارات مدیران مدارس باید در راستای افزایش سطح کیفی تدریس، امور پرورشی و آموزشی باشد، اظهارکرد: در این بین باید اذعان کرد که واگذاری اموری همچون تامین مسائل مالی و غیره به مدیران به منظور افزایش اختیارات امری آسیب‌زا است زیرا زمینه بی توجهی به امور آموزش را به وجود می آورد.

وی با بیان اینکه نباید به سیاست افزایش اختیارات مدیران مدارس سطحی نگاه کرد، افزود: مدرسه محور امور آموزشی و پرورشی است از این رو نباید موجب شد با اتخاذ رویکرد افزایش اختیارات مدیران، مطالبات اجتماعی از ادارات کل استان ها به مدرسه سراریز شود که امری آسیب‌زا خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه تمرکززدایی و افزایش اختیارات مدیران مدارس موجب مشارکت پذیری و پاسخگویی مسئولان نسبت به اتخاذ تصمیمات‌شان می شود، تصریح کرد: البته نباید فراموش کرد که در واگذاری اختیارات، باید نظارت بر عملکرد افراد را قوی تر کرد؛ نمی‌توان به بهای چابک‌سازی و تمرکززدایی سیستم آموزشی کشور را خدشه دار کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید در تنظیم و تدوین چنین سیاستی همه ابعاد را در نظر گرفت تا دست مدیران در اجرای قوانین بسته نباشد./

پایان پیام

برچسب‌ها